Διαγνωστικά εργαλεία

που χρησιμοποιούμε

Ποια είναι τα διαγνωστικά εργαλεία που χρησιμοποιούμε;

Οι αξιολογήσεις πραγματοποιούνται σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες.


WISC-5


Τι είναι το WISC-V;

  • Παγκόσμιο ψυχομετρικό εργαλείο για την αξιολόγηση της γνωστικής ανάπτυξης των παιδιών. Είναι πλήρως αξιόπιστο και έγκυρο, βασισμένο στις νόρμες του κάθε έθνους.
  • Χορηγείται σε παιδιά ηλικίας 6 χρονών έως 16 χρονών και 11 μηνών.
  • Εντοπίζει τον Γενικό Δείκτη Νοημοσύνης του παιδιού, καθώς και εκτιμά πέντε πτυχές της νοημοσύνης:
    • Λεκτική Κατανόηση
      • Ικανότητα λεκτικού λόγου που συνδέεται στενά με τη εννοιολογική γνώση του παιδιού.
    • Οπτικοχωρική Αντίληψη
      • Ικανότητα κατανόησης οπτικών λεπτομερειών και σχέσεις για την επίλυση παζλ και τη δόμηση γεωμετρικών σχεδίων.
    • Ρέων Συλλογισμό
      • Ικανότητα ανίχνευσης των σχέσεων ανάμεσα σε οπτικά αντικείμενα.
    • Εργαζόμενη Μνήμη
      • Ικανότητα διατήρησης και χειραγώγησης ακουστικής ή οπτικής πληροφορίας.
    • Ταχύτητα Επεξεργασίας
      • Ικανότητα του παιδιού να λαμβάνει ακριβείς αποφάσεις.

Γιατί να κάνει το παιδί μου την αξιολόγηση;

  • Αξιολογούνται εξατομικευμένα οι νοητικές ικανότητες του παιδιού (νοητική αδυναμία εώς χαρισματικότητα)
  • Εντοπίζονται οι δυσκολίες και δυνατότητες του παιδιού
  • Εντοπίζονται τυχόν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Καταγράφονται οι ψυχοεκπαιδευτικές ανάγκες του παιδιού
  • Ανιχνεύονται τυχόν νευροαναπτυξιακές διαταραχές (π.χ. ΔΕΠΥ)
  • Παρατηρούνται τυχόν συναισθηματικές διαταραχές
  • Βοηθά στον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου παρεμβατικού προγράμματος, με στόχο την αντιμετώπιση των δυσκολιών του παιδιού

Σε ποιες περιπτώσεις συστήνεται η αξιολόγηση;

ΟΤΑΝ ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΝΤΑΙ

  • Δυσκολίες στη μάθηση και στο τρόπο που κωδικοποιεί
    τις πληροφορίες
  • Δυσκολίες στη μνήμη, προσοχή, ταχύτητα επεξεργασίας
  • Δυσκολίες στο λόγο και την κατανόηση
  • Δυσκολίες στον ποσοτικό συλλογισμός – μαθηματικά
  • Καθυστέρηση στα αναπτυξιακά ορόσημα
  • Ψηλά επίπεδα ικανότητας – χαρισματικότητα

WAIS-4

Κλίμακα Νοημοσύνης για ενήλικες

H κλίμακα WAIS-4 αποτελεί τη σταθμισμένη ελληνική εκδοχή της τέταρτης έκδοσης της Κλίμακας Νοημοσύνης για Ενήλικες. Η κλίμακα WAIS-4 είναι η συχνότερα χρησιμοποιούμενη κλίμακα αξιολόγησης ικανοτήτων των ενηλίκων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η Κλίμακα Νοημοσύνης για Ενήλικες, αποτελεί ένα ατομικά χορηγούμενο κλινικό εργαλείο το οποίο σχεδιάστηκε για την αξιολόγηση της γνωστικής ικανότητα εφήβων και ενηλίκων, με ηλικίες από 16 έτη έως 90 έτη και 11 μήνες. Παρέχει βαθμολογίες υποδοκιμασιών και σύνθετων βαθμολογιών, οι οποίες αντιπροσωπεύουν τη νοητική λειτουργικότητα σε συγκεκριμένες γνωστικές περιοχές. 

Το τεστ μέτρησης ικανοτήτων ή αλλιώς τεστ νοημοσύνης, χορηγείτε για νευροψυχολογικές εκτιμήσεις, και για την αξιολόγηση της νοητικής λειτουργικότητας και τις γνωστικές ικανότητες του εξεταζομένου.

Το WAIS-4 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ολοκληρωμένη εκτίμηση της γενικής γνωστικής λειτουργικότητας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τμήμα μιας αξιολόγησης για τον εντοπισμό μαθησιακών δυσκολιών, νοητικής χαρισματικότητας και γνωστικών δυνατοτήτων και αδυναμιών σε εξεταζόμενους με ποικίλες νευρολογικές καταστάσεις.

Τα αποτελέσματα μπορούν να αποτελέσουν οδηγό για τον σχεδιασμό παρεμβάσεων και αποφάσεων ένταξης σε κατάλληλα πλαίσια, προσφέροντας πολύτιμη κλινική πληροφόρηση, εκτιμήσεις ακαδημαϊκής και νευροψυχολογικής λειτουργικότητας.  


Vineland Adaptive Behaviours

Vineland Adaptive Behavior Scales, Third Edition (Vineland-3)

Ηλικιακό Εύρος: Γέννηση – 18 έτη

Οι κλίμακες Vineland έχουν καθιερωθεί ως η εξέταση εκλογής της προσαρμοστικής συμπεριφοράς, δηλαδή της ανεξάρτητης εκτέλεσης των καθημερινών δραστηριοτήτων που είναι απαραίτητες για την προσωπική και κοινωνική ευημερία του ατόμου. Η αξιολόγηση Vineland συμβάλλει σημαντικά στη διάγνωση και την ταξινόμηση των αναπτυξιακών και νοητικών διαταραχών, όπως των διαταραχών αυτιστικού φάσματος και της αναπτυξιακής καθυστέρησης. Οι κλίμακες είναι δομημένες με βάση τρεις τομείς: την Επικοινωνία, τις Δεξιότητες της Καθημερινότητας και την Κοινωνικοποίηση. Οι τομείς αυτοί ανταποκρίνονται στα τρία πεδία της προσαρμοστικής συμπεριφοράς που ορίζονται από την Αμερικανική Ακαδημία Νοητικών και Αναπτυξιακών Διαταραχών και από το DSM-5. Επιπλέον, περιλαμβάνει τους τομείς αξιολόγησης των Κινητικών Δεξιοτήτων και Δυσπροσαρμοστικής συμπεριφοράς. 

Adaptive Behavior Assessment System (ABAS-3) – Third Edition

Ηλικιακό Εύρος: Γέννηση – 18 έτη

Η τρίτη έκδοση της διεθνώς αναγνωρισμένης δοκιμασίας ABAS-3 επιτρέπει τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης εικόνας των δεξιοτήτων προσαρμογής του παιδιού. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στην εκτίμηση των παιδιών με καθυστέρηση της ανάπτυξης, διαταραχή αυτιστικού φάσματος, νοητική αδυναμία, μαθησιακές δυσκολίες, νευροψυχολογικές διαταραχές ή με αισθητηριακές ή σωματικές δυσκολίες. Οι κλίμακες ABAS-3 καλύπτουν τρείς τομείς: τον εννοιολογικό, τον κοινωνικό και τον πρακτικό. Οι τομείς αυτοί καλύπτουν 10 πεδία δεξιοτήτων που εστιάζουν σε πρακτικές, καθημερινές δραστηριότητες που απαιτούνται την ομαλή λειτουργία ενός παιδιού στο κοινωνικό σύνολο και την αποτελεσματική και ανεξάρτητη αλληλεπίδραση με τα υπόλοιπα άτομα.